Et annet perspektiv på markedsføring - Business fra Hjertet

Manipulasjon vs. Inspirasjon

De fleste bruker ulike måter for manipulasjon for å motivere folk til å ta action.

For eksempel ved å spille på kundens problem, utfordringer eller frykt. En annen måte er å skape tidspress ved å stresse mottakeren til å ta action nå! For det er kort tid igjen av tilbudet, det er begrenset antall plasser eller eksemplarer igjen.

Dette vil kunne føre til en mer kortsiktig relasjon til kundene dine enn om du velger å motivere via inspirasjon.

I dagens video snakker jeg om hvordan du kan bruke inspirasjon, istedenfor manipulasjon, til å motivere dine følgere og kunder til å ta action.

 

Forskjellen mellom en manipulerende og inspirerende måte å markedsføre seg på er at ved å inspirere starter du innenfra og går utover. Og du starter med HVORFOR.
Hvorfor gjør du det du gjør?
Hvorfor eksisterer bedriften din?
Hva er det du tror på?
Hva er det du ønsker å oppnå?
Hva er dine største drømmer?
Hva vil du bidra med?
Hvorfor vil du så gjerne hjelpe dine kunder?

– og hvorfor skal noen bry seg om det?

Når du deler av det indre, den dypere meningen, så motiverer du andre til å ta action gjennom inspirasjon – istedenfor manipulasjon. Du skaper en sterkere relasjon med dine kunder og potensielle kunder. Du skaper tillit til deg og din business, og ikke minst lojale følgere som vil kjøpe fra deg.

Noen action-punkter til deg:

1. Har du ditt HVORFOR klart for deg? Hvorfor gjør du det du gjør og hva tror du på

2. Bruker du det i din kommunikasjon og markedsføring?
På nettsiden din, det du poster i sosiale medier eller det du sier og gjør?

3. Hvordan kan du inspirer dine følgere med din historie?

Signatur Rikke Dørum Schönborn

Believe in yourself. Be you.

>